Saltar a Idiomes

Saltar Filtre de cerca

Saltar a Contingut Principal

Cercar
Cercar

Saltar a Destacats

Contingut Principal

Les felicitacions de Nadal, més que un detall

Imprimir

Tots els anys per Nadal les empreses despleguen tota la seva estratègia. És una època interessant per a quasi tot el mercat, no només perquè aquestes dates aparellen el tancament de l'exercici i alguns negocis han d'aconseguir xifres de facturació determinants per a arribar als seus objectius, sinó també perquè es pot aprofitar el moment per a reeditar i iniciar contactes.

La comunicació és un dels millors instruments de màrqueting, i el màrqueting més eficient passa per fidelitzar els clients ja conquistats. Per aquest motiu, per Nadal més que mai, s'ha d'escollir amb cura la manera d'apropar-se a proveïdors, clients i empleats. Cal posar-s'hi per a trobar idees originals i assequibles.

No s'ha de fer obligatòriament un desplegament de regals. Tampoc no s'han d'organitzar dinars i festes per a complimentar el cercle més proper a l'empresa. Aquest tipus de detalls augmenten la despesa, encara que, tal vegada, són ineludibles en casos concrets. No obstant això, per a la resta dels contactes, pot ser suficient enviar-los una senzilla felicitació, un element capaç de transmetre el sentiment de grat que suposa continuar cada any treballant braç a braç amb aquestes persones.

Negocis amb cor
La temporada nadalenca té la peculiaritat que permet que aflorin les emocions, fins i tot, en l'àmbit laboral. I ja que compten amb llicència, no cal subestimar el seu valor: constitueixen un instrument capaç d'aconseguir que es multipliquin les oportunitats de negoci, sobretot, en tant que contribueixen que es faci més visible l'empresa. Però tampoc no cal passar-se. Comunicar un excés d'afecte pot semblar al destinatari embafador i fictici, la qual cosa seria contraproduent.

Perquè sigui efectiu, el missatge no es pot improvisar. A l'hora de redactar-lo, sempre s'ha de tenir en compte el caràcter del destinatari i de l'empresa. D'altra banda, la nota mai ha de semblar una obligació, un tràmit, més que un desig. Unes paraules de pròpia mà, un sobre adequat i una targeta bonica són suficients per a seduir quasi tot el món. Si el coneixement personal és més profund, una referència a la família o a les experiències vitals pot ser el detall perfecte.

Los ChristmasNo a la improvisació
Les felicitacions de Nadal formen part del màrqueting personal, que empreses i institucions utilitzen cada dia més. Mantenir el nivell esperat és primordial per a captivar les persones a les quals es dirigeixen.

Perquè el resultat de l'enviament de felicitacions de Nadal, per correu convencional o electrònic, tingui èxit són necessàries una sèrie de condicions. En primer lloc, la felicitació ha de ser notòria, que destaqui entre les altres. Però el més important de tot: ha de representar amb coherència l'essència de l'empresa que la signa. Al cap i a la fi aquest tros de paper petit reforça i trasllada la imatge del remitent.

La senzillesa i la concisió són altres de les qualitats que han de reunir d'aquests "missatges de pau". Qui les rep probablement n'obri moltes en aquestes dates, per això, serà encara més selectiu que habitualment. Sempre que les circumstàncies ho permetin, s'ha d'intentar sorprendre amb targetes de Nadal atractives i diferents.

L'empremta de l'empresa
Sens dubte, la felicitació deixa entreveure les característiques i avantatges de l'entitat que la envia. Però, com ser bo no és suficient per a ser recordat, mai no sobra emanar una empremta especial. Per això, escollir el text d'aquesta comunicació emocional no costarà poc, per breu que sigui. En poques línies s'han de plasmar els sentiments amb què es relaciona aquesta època nadalenca (amor, solidaritat...) i s'ha de procurar una connexió subtil amb els productes o serveis que s'ofereixen. No ens podem oblidar d'individualitzar el missatge amb alguna inscripció apropiada. El més important és establir un contacte positiu i personal amb el destinatari, sense perdre l'ocasió de remarcar que existeix el desig de mantenir una relació professional.

En definitiva, amb la publitramesa es busca marcar presència, ser pràctics per a aprofitar al màxim les oportunitats de divulgació que brinden aquestes dates. Tampoc no cal menysprear, per a augmentar la clientela, enviar felicitacions de Nadal a clients potencials. A més de felicitar les festes i l'any nou, la recepció de la targeta, d'una manera indirecta, recordarà als candidats que l'empresa es troba a la seva disposició.

La felicitació nadalenca ha de representar amb coherència l'essència de qui la signa

  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Blog
  • Síguenos en Linkedin
  • Síguenos en Google +